Mitkä ovat tekoälyn vaikutukset HR-alaan? 5 suurinta trendiä
HR Webinaaritallenne: Näin tuet yrityksesi osaamisen ja kyvykkyyksien johtamista SD Worx HR:n avulla!HR 7 yleisintä piilokustannusta, joita aiheutuu, jos HR:n digitalisointiin ei investoidaDigitalisaatioPalkanmaksu ei voi katketa, vaikka palkka-asiantuntija olisi poissa – ennakoi, varaudu ja hanki erityisosaaja avuksi PalkkahallintoEsittelyssä ohjelmistorobottimme Bobo
Lue ohjelmistorobottimme Bobon haastattelu, jossa hän kertoo työnkuvastaan ja itsestään.
HR:n uusi suunta
Kaiva itsesi pois perinteiden poterosta ja uskaltaudu oman mukavuusalueesi ulkopuolelle. Parempaan asiakasymmärrykseen tähtäävä mindset löytyy vain kyseenalaistamalla vallitsevat ajatusmallit ja prosessit. Kaikkea vanhaa ja tuttua ei kuitenkaan tarvitse myllertää uusiksi heti tai kokonaan. Se on jo paljon, jos teet huomenna yhden asian paremmin kuin tänään. Näillä vinkeillä rohkeasti matkaan!
Miksi perinteinen HR ei enää riitä?
Siinä missä perinteisen HR:n tavoitteena on ollut kehittää hallinnollisesti toimivia järjestelmiä ja prosesseja, kääntää moderni HR tänä päivänä katseensa ihmiseen ja asiakkaaseen. Nyt HR määritellään uudenlaisella tavalla, jossa painottuvat yrityksen liiketoiminnan tukeminen ja tavoitteet strategisista lähtökohdista. Alan uudet megatrendit kantavat sellaisia nimiä kuin yrityskulttuurin kehittäminen, talent management, asiakaskokemuksen johtaminen ja arvolähtöinen johtaminen.
HR-päättäjä, mitataanko teillä oikeita asioita?
Yritysten eri toiminnoissa mitataan nyt vimmatusti. Myös HR:n on osoitettava strategian toteutuminen ja oma tuloskuntonsa.
HR-analytiikka: avaimet kasvuun ja tenhoa tuottavuuteen?
Monissa organisaatioissa on hyödynnetty ja analysoitu dataa jo pitkään. Tämä on kuitenkin monessa tapauksessa kohdentunut muihin kuin HR-toimintoihin liittyviin asioihin ja henkilöstöä ja ilmapiiriä on mitattu hyvin perinteisin operatiivisin mittaustavoin, kuten tarkastelemalla vaihtuvuutta ja työtyytyväisyyttä. HR- ja palkkajärjestelmien dataa on vähitellen kuitenkin alettu yhdistellä esimerkiksi markkina- ja talousdataan. Näin on kyetty luomaan aitoa analytiikkaa, jota tulkitsemalla voidaan esimerkiksi nähdä, ketkä organisaatiossa ovat seuraavia potentiaalisia lähtijöitä, tai miten työtyytyväisyys ja sitoutuminen vaikuttaa tulokseen ja asiakaskokemukseen.
Mitkä ovat laadukkaan palkkapalvelukumppanin tuntomerkit?
Kansainvälistyminen, kova kilpailu, hidas talouskasvu, palkkahallinnon prosessien automatisointimahdollisuudet ja kokeneen henkilökunnan ikääntyminen tuovat yritysten palkkahallinnon tärkeiden kysymysten äärelle.