Laatu & Ympäristö
Me SD Worxilla haluamme olla luotettava ja turvallinen kumppani asiakkaillemme, ja toimia kestävän kehityksen hyväksi. Näistä osoituksena ovat ulkoistuspalveluissa käytettävä ISAE 3402 laadunvarmennusstandardi sekä ympäristöasioihin liittyvä ISO 14001 -sertifikaatti. Tutustu laadun ja vastuullisuuden sisältöihimme.
ESG ja CSRD – usein kysytyt kysymykset
Miten ESG-vaatimukset ja EU:n kestävän kehityksen direktiivit vaikuttavat HR- ja palkka-asiantuntijoihin? Blogissa vastaamme joihinkin yleisimpiin kysyttyihin kysymyksiin ESG:stä ja CSRD:stä.
Miten ESG-raportointi voi vahvistaa HR:n asemaa?
Kestävyysraportointidirektiivin ja ESG-vaatimusten täyttäminen on suuri haaste, eikö olekin? Mutta se tarjoaa myös hyviä mahdollisuuksia henkilöstöhallinnolle. Tässä blogissa esittelemme 4 esimerkkiä, miten ESG hyödyttää HR:n työtä tulevaisuudessa.
Webinaaritallenne: ESG and HR – Creating a culture promoting sustainability
Kun organisaatiot pyrkivät noudattamaan ESG-standardeja ja muuttamaan liiketoimintaansa kestävämmäksi, HR-asiantuntijoilla on keskeinen rooli näihin liittyvien haasteiden ymmärtämisessä ja selättämisessä. Katso maksuton webinaaritallenne siitä, miten HR ja ESG liittyvät toisiinsa ja mitä HR-asiantuntijoiden tulee aiheesta tietää!
Miksi HR on avainasemassa ESG-työssä?
HR-asiantuntijat ovat avainasemassa ESG-työssä, sillä heillä on käsissään kasvava määrä dataa, jota hyödyntää vastuullisuusraportointiin – etenkin sosiaalisen vastuun osalta.
Talouden uudet osaajat maapallon pelastajiksi?
Sain tilaisuuden osallistua Tampereen yliopiston professorin Matias Laineen luennolle, jossa Laine puhui talousjohtamisen uudistumisesta kestävän kehityksen kautta. Laineen luennolla nousi esiin mielenkiintoinen kysymys: voisiko taloushallinnon työntekijöistä olla maapallon pelastajiksi?
Olemme luotettava ja turvallinen palkkapalvelukumppanisi − tilaa ISAE 3402 -raportti
Me SD Worxilla haluamme olla luotettava ja turvallinen kumppani asiakkaillemme, ja osoituksena siitä käytämme ulkoistuspalvelussamme laadunvarmennukseen ISAE 3402 -standardia. Ulkopuolinen auditoija suorittaa ISAE 3402 type II -auditoinnin vuosittain luotettavuuden varmistamiseksi.
Ympäristöarvot ohjaavat SD Worxin toimintaa Pohjoismaissa
Ympäristönäkökulma on mullistanut SD Worxin toimintatavat Pohjoismaissa, mikä näkyy yrityksen strategian lisäksi päivittäisessä arjessa. Yhtiö on lisäksi päättänyt kompensoida eli hyvittää suuren osan ilmastopäästöistään Compensate-yhtiön kautta.
Isoja harppauksia ympäristöasioissa
SD Worx on tänä syksynä onnistuneesti uudelleensertifioinut pohjoismaisen ISO 14001 -ympäristönhallinnan järjestelmänsä. Olemme myös kartoittaneet hiilijalanjälkemme, jonka perusteella meidän on mahdollista tehdä tarkoituksenmukaisia toimenpiteitä päästöjen vähentämiseksi.
Olemme luotettava ja turvallinen palkkapalvelukumppanisi
Me SD Worxilla haluamme olla luotettava ja turvallinen kumppani asiakkaillemme, ja osoituksena siitä käytämme ulkoistuspalvelussamme laadunvarmennukseen ISAE 3402 -standardia. Ulkopuolinen auditoija suorittaa ISAE 3402 type II -auditoinnin vuosittain luotettavuuden varmistamiseksi.
Ympäristövastuu on koko organisaation asia
Ympäristöystävällisyys ja vastuullisuus eivät ole vain koristesanoja strategiassa. Ne ovat jokapäiväisiä tekoja, joiden kautta jokainen organisaation jäsen voi pienentää jalanjälkeä.
Energia talteen ja pilvipalvelut käyttöön – 4 askelta kohti vihreitä IT-ratkaisuja
Ympäristövastuu on tällä hetkellä ensiarvoisen tärkeä teema alalla kuin alalla. Se on kuitenkin myös hyvin monimutkainen kysymys, jonka hallinta pienissä ja keskisuurissa yrityksissä voi tuntua hankalalta. Miten ottaa huomioon samaan aikaan sekä laitteiden valmistuksessa käytettyjen mineraalien eettisyys, laitteiden kierrätys tietoturvallisesti että koneiden vaatima energia?
Läpinäkyvä laatu lisää luottamusta ja tuo kilpailuetua
Mikä on laadun määritelmä? Laadulla voidaan tarkoittaa tuotteen tai palvelun ominaisuuksia, sekä laatuvaihtelua ja sen hallintaa. Laadulle lienee yhtä monta määritelmää kuin määrittelijääkin, mutta yhteneväistä kaikissa on laadun merkitys asiakaskokemuksessa. Oli kyse sitten mistä tahansa hankinnasta, asiakas haluaa riittävän hyvää laatua. Laatutaso ja sen vaatimukset toki vaihtelevat hankinnan mukaan. Siksi vaatimustason vaihtelusta tai toleranssista voi kuvaavasti puhua sanoin ”riittävän hyvä”. Ei aina täydellinen, mutta tarpeeseen nähden juuri sopiva.